zondag 15 februari 2009

Al een maand voorbij! Dit gaat snel.

Jambo,

Hier zijn we weer met ons overzicht. We zitten hier ondertussen al een maand. De tijd vliegt hier echt.

We hebben ook al twee weken stage achter de rug. Ik moet toegeven dat het soms heel wat geduld vraagt maar je krijgt echt veel vriendschap en waardering terug van de kinderen. Ze komen ons al toegelopen als we nog maar de poort zijn binnen gestapt. Geeft ons toch een warm gevoel. Ze vragen ook constant wanneer we nog eens les komen geven in hun klas. Ja die 3 mzungu’s zien ze graag komen.

We proberen dan ook het beste van onszelf te geven. Vooral de dans vinden ze hier toch ooh zoo super. Ze vragen er elke dag naar. Daarom dat we in art and music enkele lessen dans hebben ingepland. Hun hart maakt een sprongetje als we dit doen.
We hebben hier ook hoekenwerk geïntroduceerd. Dit ging niet van een leien dakje maar nu de leerlingen het onder de knie hebben lukt het al veel beter. Mama Mkwawa is er een grote voorstander van. Ze wil dan ook hebben dat elke leerkracht een hoekenwerk uitwerkt. Ik ben eens benieuwd wat de leerkrachten uit hun hoed zullen toveren. Wie weet zitten er verrassende ideeën bij. Ik zal dan toch even plagiaat plegen en het ideetje meenemen naar huis.

Maandag zetten we onze laatste week stage in maar dat wil niet zeggen dat we hier nog 5 weken op onze kont zullen zitten. Neen neen, zondag nemen we onze grote koffer en toiletzak mee voor een weekje Tabora. Daar gaan we een weeshuis, staatsschool en dovenschool bezoeken en enkele activiteiten geven. Ik ben echt benieuwd hoe een dovenschool hier werkt. Ik laat jullie daar zeker nog meer over weten.

Ik zie jullie al denken: en die overige 4 weken dan? Die kan je vergelijken met een kerstkalkoen. Goed gevuld. In deze weken gaan we nog onze bacherlorproef uitwerken en ook nog een handje helpen in het renoveren van de kleuterklassen.
We hebben ondertussen ook een bezoekje gebracht aan Bagamojo. Een historisch stadje. Heel mooi. We hebben tijdens deze trip aan de lijve ondervonden dat de kleuren van de dala dala wel degelijk een nut hebben. Zo gaat een paarse dala dala met Mwenge op niet naar dezelfde plaats als de blauwe dala dala met Mwenge op. Gevolg: Sightseeing in Dar. Voordeel: We hebben nu ook eens de universiteit van Dar gezien en ik moet zeggen: Katho kan er zeker 10 keer in. Groot dus!

We hebben ook een uitstap gedaan met mama Mkwawa en we hebben echt genoten van onze zondagmiddag. Zo leer je ook eens de mooie, onbekende plaatsjes in Dar kennen.

Kwa heri,
Sulka ( Mijn naam krijgt hier uiteenlopende varianten)

11 opmerkingen:

Vera en Jef zei

Silke
Vlug eens gekeken wat je ons weet te vertellen ,ik kijk er met plezier naar uit,wat een belevenis hier alles o.k.
Tante Vera Nonkel Jef

Elke zei

Heylaba!
Ik ben blij dat je het daar zo goed stelt. Gelukkig kan je de kalkoen goed vullen e. Je moet profiteren van alles wat je daar meemaakt! Geniet ervan want de tijd vliegt inderdaad; kheb het gezegd e hehe

Ik verlang naar veel foto's :)

ciao!
xxx

Unknown zei

dag Silke
is het daar leuk. Ik denk het wel. Is de moestuin al bijna klaar.
De foto's zijn zeer mooi hoor.
Het is daar zeker heel heel warm en je moet zeker veel helpen daar.

Ward 6de lj sijsele zei

beste silke,

mooie blog heb je daar. Ik lees dat je daar al veel toffe avonturen hebt gedaan. T'is daar wel een beetje warm vind ik :p .

grts

ward en shirley

(van 6de leerjaar sijsele )

mieke dhoore zei

heylaba
In onze school gaat alles prima en daar?
We zien ernaar uit om je in de klas te hebben.
De tijd gaat rap voorbij dus geniet er nog maar van.
dddooooooooeeeeeeeeeiiiiiiii
Ellen en Nick

gorik zei

hoi piepoloi!!

beste silke
hier met Gorik en Kylian uit klas 6
uit Sijsele. Hoe is het daar in Tanzania, veel plezier en ben je al een beetje bruiner van het strand. Heb je al veel kindjes ontmoet, oja je moet les geven das-waar. Zijn ze daar een beetje braaf. Hier is het echt koud hoor. Toen jij weg was was de Damsevaard bevroren wat was het dan leuk zeg. We waren zeker met meer dan 10000 man veel he. Heb je al een vriendje daar. Nog niet aangevallen door luipaarden.

DOEI DOEI DOEI EN VEEL KUSJES VAN GORIK EN KYLIAN MAAR VAN KYLIAN WAT MINDER. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

ellen zei

dag silke
hoe gaat het in tanzania?
ik hoop dat het er goed gaat.
de tijd gaat snel voorbij dus ik beveel je geniet er van!!!!!!!
in onze school gaat alles goed.
ik kijken ernaar uit om je in de klas te hebben.
ik hoop dat je veel te vertellen hebt in de klas.
doeidoeidoeidoei
ellen

Emmy zei

Hoi alles goe?Hopelijk ist daar mooi weer en amuseer je je een beetje.Super mooie blog!
Groetjes Emmy XXX
(En van 6de leerjaar)

jane zei

Hallo Silke
Het is daar leuk zeker en heel warm.Dus veel drinken.Je hebt hele mooie foto's.Dus nog veel sucses.dddddddaaaaaagggg.Groetjes jane .

Ward 6de lj sijsele zei

Dag Silke

Hoe stel je het daar?
Zul je daar nog lang moeten blijven? Is het daar een leuke school met al die kinderen?Hoe is het in het land algemeen?
We zullen je hoofd niet te veel meer belasten met die vragen.

groetjes van Tami en Florence
Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag ! ! ! !

mieke dhoore zei

hey,

hoe gaat het ,met ons is alles goed.Hoe is het daar,is het er mooi weer,hier niet


daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag

groetjes Zoë en Tom